'

'
'

torsdag 29 maj 2014

Hej alla nya och gamla resenärer!
Som sagt, tiden går och jag har inte varit särskilt aktiv här, men nu blir det ändring.
Har varit nere en sväng och nästan precis kommit hem och det som slog mig väldigt markant var att många butiker,restauranger etc slagit igen, vilket är väldigt sorgligt!
Kan det bero på den grekiska ekonomin, Sunwing resorts all inclusive, Mikri polis all inclusive, andra billigare resmål??
Helt klart förstår jag att dessa "all inclusives" stjäl byns restaurangers, cafe's etc gäster.
Men jag som själv har barn kan förstå att man väljer det enklaste och smidigaste alternativet, och då väljer att ha all mat,dricka på det hotell man bor på, i det här fallet Sunwing resort eller Mikripoli.
Min tanke är att om alla bara tar sig ut från hotellkomplexen och går ut för att äta, antingen längs "hotellgatan" eller hamnen så gynnar det även lokalbefolkningen och då så småningom kommer Makrigialos blomstra igen.
Makrigialos är fortfarande en rofylld plats att åka till!!