'

'
'

fredag 29 maj 2015

Priser!

Nu i maj när jag var nere så jämförde jag priser på mat, badsaker etc och kom fram till att priserna ligger något lägre om man tar sig ner mot hamnen, än på "Sunwing resort gatan".
Jag brukar alltid ha med frukostbuffen när jag bor på Sunwing, men räknade ut att jag betalar ca 200:- mer än om jag skulle äta frukost nere vid hamnen 1 vecka. Och då tog jag det dyraste alt. på Olympio cafe ca 7,80e.
På en vecka, för den prismedvetne, kan man komma undan med en billig peng och ändå äta gott om man väljer att inte äta på Sunwing.
Sunwing tar ca 22e för varje mattillfälle (frukost, lunch, middag) och då i form av buffè där du kan äta hur mycket du vill (dricka ingår). Buffèn är helt okey!
Marknaden (på fredagar), supermarkets, butcher (affär på hö.sida) m.m, ligger alla på en och samma gata som går igenom byn (samma som ni kommer med buss från flygplatsen). Det är bara att gå åt vänster när ni kommer ut från Sunwing/OBC och följa trottoaren.
Men man kan komma billigt undan med lunch/middag på tex Obelix där man får en pizza och en öl "mythos" för ca 10e
En annan sak som man inte känner till är att hotell Artemis (vä.sida mot hamnen) har en bar där alla och inte bara hotellgästerna kan gå till, så också Villa Village ( hö.sida mot hamnen) som har en pool.
Ett tips om man vill komma ifrån Sunwing och beblanda sig med andra turister/lokalbefolkningen.
Sist så måste jag säga att Sunwings show är riktigt bra i år!
Ha det gott!