'

'
'

lördag 21 augusti 2010

"Art Exhibition" i Makrigialos...


Idag och imorgon så har Makrigialos en utställning för alla dom "konstnärer", som bor och vill delta, i Makrigialos. Utställningen heter "Art Exhibition"och är uppdelad i sk. "stationer" runt om i byn, där konstnärerna visar upp sina verk. Det är allt från mozaik, foton, broderier, målningar i både olja och vattenfärger, tavlor etc. och självklart är allt "handmade"!
Jag har lärt känna en kvinna vid namn Maria (svenska), och har köpt en hel del tavlor av henne, här kan ni se några av hennes verk .
Tyvärr så har jag inga andra foton att visa på andras konstnärliga verk. Men jag vet att dessa människor är väldigt duktiga.
Om ni går in på www.makry-gialos.info, så kommer ni till Dimitris(Olympio) sida, där ni kan läsa om detta och jag är säker på att han lägger upp fler bilder på denna utställning.
Jag önskar jag vore där nu....